Strona internetowa polityka Strona internetowa polityka

Polityk w Internecie, czyli promocja wizerunku w sieci

Polityk to zawód w którym rozpoznawalność jest kluczem do sukcesu, dlatego ubiegając się o mandat posła, radnego, czy stanowisko burmistrza miasta trzeba zadbać również o swój wizerunek w Internecie.

Promocja przyszłego polityka na portalach społecznościowych

Pierwszym krokiem do zaistnienia w globalnej sieci jest założenie profili w najpopularniejszych portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, czy Instagram. Profile te powinny być na bieżąco uzupełniane informacjami o aktualnej działalności, planach na przyszłość, czy proponowanym programie wyborczym. Oczywiście w dzisiejszych czasach nie wystarczy wyłącznie umieszczać wpisów zawierających sam tekst, dlatego warto zadbać także o odpowiednią oprawę graficzną, w postaci fotorelacji z wydarzeń z własnym udziałem, czy infografiki nawiązujące do plakatów wyborczych, które będą tworzyć spójny wizerunek kandydata.

Reklama Facebook pomocna w promocji wizerunku polityka

Systematyczne zamieszczanie wpisów na portalach społecznościowych to jednak za mało by zdobyć setki fanów, którzy mogą stać się w przyszłości potencjalnymi wyborcami. Dlatego rozpoczynając swoją przygodę z Facebookiem, czy Instagramem przyszły polityk powinien zainwestować w płatne reklamy, które pomogą mu zainteresować swoją osobą innych użytkowników. Reklamy takie należy skonfigurować na zasięg dostosowany do stanowiska na jakie startuje dany polityk. Jeśli ubiega się o mandat posła z pewnego okręgu, wówczas reklamy ustawiamy na osoby w wieku 18-65 lat, które posiadają już prawa wyborcze oraz obszar regionu odpowiadający zasięgiem okręgowi wyborczemu. Jeśli polityk startuje na burmistrza miasta, wówczas ograniczamy obszar wyświetlania do samej miejscowości. Oprócz odpowiedniego ustawienia zasięgu reklamy równie ważna jest jej treść, która powinna zaciekawić użytkownika i zachęcić go do kliknięcia, a zarazem utrwalić mu nazwisko kandydata i jego wizerunek.

Strona internetowa polityka

Kolejnym elementem, o który powinien zadbać przyszły polityk jest własna strona internetowa, która będzie nie tylko zawierać jego życiorys, bogatą galerię zdjęć, ale również połączenie z mediami społecznościowymi. Połączenie to może być realizowane zarówno przez ikonki odnoszące się do profili, jak i pobierane na bieżąco ostatnie wpisy, które będą stanowić jednocześnie dział aktualności na stronie www.

Oprócz rozwiązań funkcjonalnych, takich jak galeria, integracja z mediami społecznościowymi, czy formularz kontaktowy umożliwiający bezpośredni kontakt z kandydatem strona internetowa polityka powinna przede wszystkim być atrakcyjna wizualnie i nowoczesna. Głównym elementem strony powinny być ciekawe fotografie kandydata, które pozwolą zapamiętać jego wizerunek. Tuż przed wyborami warto okrasić takie zdjęcia numerem listy, z której startuje kandydat oraz jego nazwiskiem, co pozwoli potencjalnym wyborcom jeszcze lepiej zapamiętać na kogo oddać swój głos.

Promocja strony internetowej polityka przy użyciu reklam Google Ads

Oczywiście również w tym przypadku jeśli polityk chce odnieść sukces promocyjny, musi wraz ze stworzeniem strony internetowej zainwestować w reklamy Google Ads, które wygenerują odpowiedni ruch w witrynie. Podobnie jak w przypadku Facebooka możemy ustawić ich odpowiedni zasięg związany z położeniem geograficznym, a dodatkowo reklamy Google Ads pozwalają zdefiniować również zakres słów na jakie ma się wyświetlać reklama. Jeśli kandydat startuje z partii o lewicowych poglądach na stanowisko posła z okręgu Warszawskiego, możemy ustawić jako jedno ze słów kluczowych Lewica Warszawa lub kandydat lewicy do Sejmu. Oczywiście im więcej i lepiej dobranych słów ustawi przyszły polityk, tym większe szanse że użytkownik trafiający na jego stronę zostanie na niej dłużej. Oprócz definicji ścisłych słów kluczowy Google Ads umożliwia także tworzenie dopasowań do wyrażeń, który w bardziej elastyczny sposób dopasują wyświetlanie reklamy polityka do fraz wpisywanych w wyszukiwarkę Google przez użytkownika.

Pozycjonowanie strony polityka

Równolegle z inwestowaniem w reklamy Google Ads, polityk powinien także wykupić usługę pozycjonowania swojej strony na wybrane słowa kluczowe. Słowa te powinny być powiązane ze stanowiskiem na jakie startuje, z datą wyborów, nazwiskiem czy partią z której chce zdobyć mandat posła, czy radnego. Jeśli kandydat startuje na burmistrza danego miasta, można pokusić się o pozycjonowanie na nazwę miejscowości. Oczywiście pozycjonowanie w odróżnienie od płatnych reklam Google Ads nie przynosi natychmiastowego efektu, dlatego warto pomyśleć na kilka miesięcy przed wyborami o inwestycji w tą usługę.

Wygrane wybory miarą skuteczności promocji polityka w Internecie

Często politycy mimo poniesionych ogromnych wydatków na promocję w sieci nie odnoszą sukcesu w wyborach. Jest to spowodowane brakiem aktywności z ich strony na portalach społecznościowych, czy nieaktualnej i mało atrakcyjnej stronie internetowej, która nie zachęca do odwiedzin. Dlatego warto wydatki na reklamy na Facebooku, czy Google Ads połączyć ze swoim zaangażowanie i systematyką w tworzenie treści dla potencjalnych wyborców. Równie ważna jest interakcja z wyborcami, którą można uzyskiwać poprzez odpowiedzi na komentarze czy reakcje na wpisy na portalach społecznościowych oraz zamieszczanie odpowiedzi na pytania wyborców na swojej stronie www.

Jak widać na sukces promocji polityka w Internecie składa się wiele elementów, które połączone ze sobą mogą zaowocować mandatem posła, czy stanowiskiem burmistrza.